Manifestul bloggerilor: ”hai la vot!”

Manifestul de mai jos apartine bloggerilor cu cea mai mare autoritate, multi dintre ei participanti la intalnirea cu politicienii din data de 19 mai din Club A. Preiau acum fara rezerve acest manifest si il postez pe blogul meu. Am mers, in cei 19 ani de democratie (si un pic si inainte de 1989) la toate scrutinele. In mai 1990 am stat la o coada imensa, cum nici la banane pe vremea lui Impuscatu’ nu se vazuse. Acum sunt politician, deci votul face parte din “fisa postului”. La fel voi continua sa fac si dupa ce voi iesi din politica.

”Manifest de blogger cu drept de vot:

-Telefonezi (pe banii tai) la toate tele-tzepele cu „sunati si castigati”, votezi prin SMS (pe banii tai) la toate concursurile de divertisment, dar cand vine vorba de votat politicieni te apuca asa o greata ca mai bine stai acasa si bei o bere.
Nu-i asa ca te recunosti?
-Sau, locuiesti intr-un oras/sector in care iti place ce s-a realizat pana acum, e mai curat, mai verde, mai putin plin de gropi. Primarul actual are multi contracandidati. Ei si? Ce-i frate cu tata ca sa ma duc pana la urna?
Nu-i asa ca te recunosti?
-Sau, „Fire-ati ai dreaq de umflati nesatui care va bateti pentru ciolan, toti o apa si-un pamant, promiteti marea-cu-sarea si pe urma va doare-n cur de noi, fi-v-ar lacomia a dreaq ca ne credeti prosti si ne mintiti in fata, tupeul mamii voastre de fatarnici….”
Nu-i asa ca te recunosti?

Totusi…

Nu iti cer decat SA NU RAMAI PASIV!
Un candidat a facut treaba, voteaza-l!
Un candidat te-a mintit, voteaza-i un contracandidat!
Ti se par toti rai, alege raul cel mai mic si voteaza!
NU iti spun cu cine sa votezi ci doar ca e bine SA VOTEZI.

De ce?
Aici intervine provocarea:
Scrie si tu, pe blogul tau, un articol intitulat „5 motive ca sa ma duc la vot” sau, dimpotriva, „5 motive ca sa NU ma duc la vot”. Dupa cum crezi de cuviinta. Poate eu nu am dreptate, poate tu ai dreptate, poate nici unul. Sa vedem argumentele! Scrie-le si supune-le atentiei celorlalti.
Orice, numai reactioneaza, convinge-i pe ceilalti ca opinia ta e bazata.
Adrian Cristea, www.cristealizari.com

Asta e! gandeste-te la asta, IMPLICA-TE!

Daca vrei sa participi, primul pas este sa preiei si tu pe blogul tau „Manifestul”, sa-l faci cunoscut. Da link ultimilor trei de pe filiera prin care ai aflat de „Manifest”. Cei care au aflat de la tine iti vor da link tie si ultimilor doi. E un fel de recompensa de participare, daca vrei.

Pasul doi e sa scrii. Ca sa te putem citi toti, ca sa te putem gasi mai usor, in afara de titlul de mai sus insereaza in articol si cuvantul „hailavot„. TOATE articolele pe care le vom gasi, indiferent de opiniile pro sau contra, le vom reuni intr-un blog comun: www.hailavot.org.”

update: Am mentionat campania ”hailavot” in cadrul interviului pe care l-am dat la Romania Express

3 Răspunsuri to “Manifestul bloggerilor: ”hai la vot!””


  1. 1 mona mai 24, 2008 la 4:25 PM

    Eu sint mai pragmatica si cred ca o metoda eficienta pentru a aduce oamenii la vot(vai, ce era sa spun! Era sa folosesc expresia lui oprescu pentru multime 🙂 este „recompensa”. Ceva de genul: „Ai votat? Iti dam ceva moca.”
    Stiu, e a la vanghelie, dar in stadiul asta mahmur in care e societatea, numai asta prinde.
    Din pacate, desi 2008 e un an foarte important, cred ca va fi cea mai slaba participare la vot. Sa nu uitam ca din 2007 au plecat foarte multi din tara, cred ca ne-am speria daca am sti. Cred ca multi ani de acum incolo nu se va mai atinge 50% prezenta la vot.

  2. 2 alin farcas mai 26, 2008 la 2:35 PM

    Domnul meu … cu totul offtopic, va transmit gandurile mele de la aceasta ora – Zic, chiar daca in cuprinsul blogului nu folositi scrierea cu diacritice (alegerea a peste 80% din bloggerii romani), in ceea ce priveste titlul ar fi bine să folosiţi. Azi mă uitam la el (titlul) şi mă mândream că l-aţi ales, când … minune. Observ celelalte înţelesuri ale ultimului cuvânt …

    – la origini – părul
    – citibil – parul
    – interpretabil – DA (cu porţiunea vulgară şi licenţiosă a creierului uman şi românesc)

    Informare încheiată. Alegerea vă aparţine! 😀

  3. 3 Cetateanului Turmentat "Agamemnon Dandanache" - Modern iunie 13, 2008 la 8:27 AM

    Mesajul ”Cetateanului Turmentat” de Idei Politice (la lucruri si fapte ce ar trebui sa fie APLICATE – Primaria Municipiului Bucuresti !!!) nu de bautura alcoolica … Agamemnon Dandanache …. alegatorul anului 2008, personaj ”modern” al lui I.L.Caragiale, recviem … I.L.Caragiale !!!!

    Subiectul analizei ce urmeaza este in urma confruntarii politico-ideologico-zero la APLICARE (din partea unui candidat), adica la cel doare intradevar pe bucurestean daca mai are putere sa gandeasca !!, ca un strict necesar de dorinta ca cetatean alegator al Bucurestilor …. !!!! Confruntarea celor doua ”lumi” (ca gandire) de la PROTV … 12.06.2008 !!

    Probleme:

    1. concret, cetateanul nu a inteles nimic, daca nu a fost atent si inteles toata emisiunea si la mesajul pe care ea ”saraca” si-a dorit sa-l transmita, intre manifertari suburbane ale unor galerii ”fotbalistico-politice” …. (tin sa amintesc ca cea a candidatului V. Blaga a fost mult mai decenta … precum si a sustinatorilor adversi Catalin Crisan, Victor Ponta, Mihai Constantinescu si cate odata chiar si Crin Antonescu) … Ha ! Ha ! cata ignoranta pe lucruri si fapte ADEVARATE ale tot prostului (nici macar ignorant ca definitie intelectuala) de alegator-cetatean bucurestean ! ;

    2. programe, analize, proiecte … au fost puse in planul al doilea … nu de catre toti ”aplaudacii” si a candidatilor, dupa parea mea (strict a mea !) nu si a candidatului V.Blaga;

    3. toata condescendenta fata de Dl Prof.Univ.Medic Dr. Sorin Oprescu care prin declaratii este un om de stanga (dar in realitate nu , precum cele spuse de adevaratul om politic – cu cea mai mare stima din partea mea !!! – Dl. Cristian Diaconesu, care, de altfel se referea la fel ptr. ambii candidati !! ), un om deosebit de carismatic, democrat, independent si –aparent- sociabil, dar la punctul 2 al problemelor a fost …. numai carismatic ! candidatul V.Blaga a fost exact, aplicat si precis in solutii chiar robotizat in gandire (asta este necesar Bucurestiului in prezentul contemporan !!!);

    4. eu ca cetatean alegator (eu personal) fiind un liberal- social democrat ! nu prin nastere si aparteneta familiala ci prin gandire !!!!!, imi doresc un primar APLICAT si care sa-mi propuna proiecte reale, care sa-mi imbunatateasca traiul ! ;

    5. nu ma intereseaza aspecte ca: mineriade, cine a facut … cine a furat mai mult sau mai putin … cine a dres …. cine …. etc. …. (timpul este ireversibil ! Nu ! dar nu si ale pedepselor lui Dumnezeu, care nu are calitatea de-a fi IPOCRIT ! sper ! in privinta asta am multe alte puncte proprii de vedere, dar nu fac obiectul analizei pe care mi-am propus-o !) vreau de acum incolo sa-mi fie mai BINE ! ;

    6. pana acum va placut ”gargara” mea filozofico-politica (fara aplicatie !) …. sunt convins ca NU ! am inceput astfel spre a va face atenti in a avea dorinta sa va informati la ce va asteapta CONCRET, la lucruri si fapte ce vi se spun ca se vor realiza !!!! si daca nu vor fi respectate … exista DEMISIA DE ONOARE !!! din partea celor ce vi le-au promis, monitorizati in timp totul ! .

    Concluzia mea:

    1. Voi vota cu cel ce imi satisface dorinta-mi de-a imi arata CONCRET ce va face, pentru ca asa pot ca cetatean alegator din Bucuresti sa-i reproses si sa-l taxes pe candidatul – primar (chiar si in interiorul mandatului de primar !!!!!!!!!!!!!! ) in timp ce pe cel care nu mi-a dat proiecte concrete cu termene, nu am motivatia logica sa-l monitorizez ca cetatean al Bucurestiului. Chiar mai mult, poate in timp sa-mi spuna ”ce ti-am promis eu ca, CANDIDAT la primarie …. ” si spun eu, ca alegator, … mi-ai spus vorbe FRUMOASE care imi alinau sufletul …. dar fapte ……. !?;

    2. M-am informat f.f.f. bine asupra proiectelor propuse si realizarea lor, le voi urmari cu multa ATENTIE in eventualitatea punerii lor in aplicare ! (ma refer la ambii candidati !);

    3. Sper (nu neaparat si necesar !) ca ati sesizat concluzia trasa de catre mine – alegator al viitorului Primar General al Bucurestilor -, in urma argumentelor prezentate si anume ca il voi vota pe candidatul Vasile Blaga (repet, datorita argumentelor pe care vi le-am enumerat !);

    4. Si cel mai important fapt, este ca nu mai vreau sa dau un vot politic in acest caz (aceasta situatie ! Primar General Primaria Bucurestilor !), vreau sa dau un vot celui ce vine cu proiecte CONCRETE, dar care sa ma si capaciteze ! Repet daca cetatenii Bucurestiului il vor vota pe cel care vine cu proiecte ferme si realizabile (sau pe oricare dintre ei !!), in orice situatie voi fi printre primii critici in nerealizari, voi monitoriza TOTUL si ii voi cere eu personal, PUBLIC si documentat, demisia de ONOARE !!

    5. Fiind spuse acestea, va rog in orice situatie si pe oricine veti vota, in ziua de duminica 15 iunie 2008, VENITI la VOT, pentru a nu regreta in timp !!!!!!!

    Cu stima si multumesc,
    ”Cetateanul Turmentat”

    PS. Sa-mi scuzati aparenta lipsa de seriozitate, in realitate fiind de-o seriozitate care imi este reprosata chiar de membrii familiei mele … , dar am incercat si eu sa ma incadrez TRENDULUI …. de a vorbi serios … glumind !


Lasă un comentariu




mai 2008
L M M J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 119.799 hits