UNPR trebuie scos în afara legii!

Prin faptele și declarațiile lor, liderii Uniunii pentru Progresul României (UNPR) derulează o activitate contrară ordinii publice, făcând aplicabile dispozițiile art. 45 alin. (1) lit. a) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, conform căruia un astfel de partid poate fi dizolvat pe cale judecătorească.
 Președintele UNPR, viceprim-ministru și ministru de interne, Gabriel Oprea, folosește în mod prezumtiv abuziv coloana oficială a poliției rutiere din subordine. Polițistul motociclist antemergător își găsește tragicul sfârșit într-o groapă pe care nu a mai putut-o evita din cauza vizibilității reduse, a stării carosabilului și a vitezei excesive. La toate acestea, după cinci zile de tăcere, ministrul declară senin că nu a știut de accident, trecând pe lângă el ca un oarecare participant la trafic. Mai mult, refuză să spună în ce a constat caracterul urgent al misiunii, care l-ar fi îndrituit la coloană oficială, întărind astfel, informal, prezumția mai sus menționată. Declarația nu este doar o jignire a memoriei polițistului, ci o jignire la adresa inteligenței celor care au văzut/citit declarația: până și un gură-cască ce trece pe lângă un accident vede despre ce e vorba. 

 Cristian Popescu Piedone, primarul Sectorului 4 și candidatul UNPR pentru un nou mandat, pe raza căruia se află Clubul Colectiv, spune că „nu are ce sa-si reproșeze” și că, „din punctul de vedere al primăriei, Clubul Colectiv a funcționat legal”. Conform legii, primăria este cea care eliberează autorizația de funcționare. Cum ar veni, verificarea, ulterior autorizării, a condițiilor de funcționare ale unui spațiu public în care și-au găsit tragicul sfârșit 32 de oameni (deocamdată) nu e de competența instituției care autorizează funcționarea și nu merită nici măcar declanșarea unei anchete administrative interne. A doua zi, Cristian Popescu Piedone revine și declară în mod halucinant că „primarul nu are voie sa controleze spatiile publice, dacă sunt private. E ca și cum ai intra la om în casă, când nu vrea” și că „activitatea se desfășoară pe timp de noapte. Multe instituții de control îşi încheie activitatea la ora 16.30. Iar controlul și noi l-am făcut până la ora 16. Efectiv, într-o încăpere goală unde mi s-au arătat documentele”.

 Deputatul UNPR Ion Răducanu, despre polițistul mort în accidentul de motocicletă, pe când deschidea coloana ministrului Oprea: “Și acesta, care a circulat, era cu gândul la serviciu sau unde era cu gândul de a căzut în groapă? Dumneata poți sa cazi în groapă mergând cu mașina pe strada? Poți să cazi, dacă nu ești atent. (…) Toți murim mai devreme sau mai târziu. Acuma căutam un țap ispășitor că vrea cineva sa îl elimine pe Oprea din lupta politică? Nu merge aşa uşor.” 

 Când peste 12.000 de români mărșăluiau în tăcere pentru comemorarea zecilor de morți de la “Colectiv”, Eugen Nicolicea, deputat și ministru UNPR: “românii au un spirit civic supradimensionat”.

 Senatorul UNPR Haralambie Vochițoiu, întrebat de responsabilitatea primarului Cristian Popescu Piedone pentru autorizarea funcționarii clubului Colectiv: “Piedone, care Piedone? A, actorul? Tocmai a împlinit 86 de ani. Eu zic să-i urăm la mulţi ani pentru cei 86 de ani împliniți”. Același Haralambie Vochițoiu, despre cei care cereau, pe rețelele de socializare, demisia ministrului Oprea pentru abuzul de coloană oficială, care a dus la moartea polițistului motociclist antemergător: “coaliție de disperați ahtiați după putere, alături de bursieri Soros, postaci plătiți, jucătorii de pe Facebook, caractere infecte si politicieni nemernici și-au dat mana într-un atac demențial si au apelat la o manipulare menită sa-l dărâme pe vicepremierul Gabriel Oprea, cel mai bun ministru pe care l-au avut Internele după 1989″

 Faptele licite sau ilicite (deci inclusiv declarațiile) săvârșite de organele de administrare ale unei persoane juridice sunt acte ale persoanei juridice însăși, astfel că aceste atitudini și declarații nu sunt acte izolate ale unor indivizi ci, câtă vreme vorbim de liderii unui partid – adică de membri ai organelor sale de administrare – ele relevă conduita partidului, ca persoană juridică. Persoanele mai sus enumerate fac parte din aceste organe de conducere, după cum urmează: (i) Gabriel Oprea – Președinte al partidului; (ii) Eugen Nicolicea – Vicepreședinte al partidului, deputat și ministru delegat pentru relația cu Parlamentul; (iii) Ion Răducanu – Vicepreședinte al partidului și deputat; (iv) Haralambie Vochițoiu – Președinte al Departamentului pentru muncă, protecție socială, combaterea discriminării și relația cu sindicatele, senator al partidului și (v) Cristian Popescu Piedone, primar al Sectorului 4 și candidat al partidului pentru un nou mandat la (deci membru de facto al conducerii politice a partidului). 

 Ordinea publică reprezintă acel ansamblu de norme juridice ce privesc statul și/sau apără interesele societății în care trăim, ale colectivității, adică ale tuturor sau ale marii majorităţii. Ordinea publică se referă așadar la valori imuabile precum ordinea constituțională, administrativă și judiciară a statului, integritatea fizică și psihică a individului sau proprietatea. Multe dintre aceste valori sunt protejate de normele de drept penal, fără să existe, desigur, o suprapunere între ansamblul dreptului penal și noțiunea de ordine publică. Dacă faptele liderilor UNPR constituie infracțiuni, ele vor fi pedepsite conform legii și, până la o condamnare definitivă, funcționează față de autor prezumția de nevinovăție. Însă caracterul contrar ordinii publice nu este ținut inexorabil de existența unor condamnări definitive, ci de conduita liderilor acestui partid (nu față de adversarii politici, chestiune care ar fi rămas în limitele ordinii publice), ci față de cei în slujba cărora ar trebui să fie, adică cetățenii, iar această conduită, exteriorizată în forma faptelor și declarațiile lor, relevă iresponsabilitate, indiferență, aroganță, zeflemea, sfidare.

 Pentru aceste motive, un partid politic precum UNPR nu are ce căuta pe scena politică și este de datoria justiției să intervină, câtă vreme există un temei juridic pentru asta. Conform art. 45 alin. (2) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, competența dizolvării aparține Tribunalului București, investit prin cererea Ministerului Public.

0 Responses to “UNPR trebuie scos în afara legii!”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Noiembrie 2015
L M M M V S D
« Oct   Ian »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Blog Stats

  • 109,011 hits

%d blogeri au apreciat asta: