5 motive pentru care merg la vot

1. Eu sunt de dreapta, asadar votez cu un partid de dreapta. De ce sunt de dreapta? Pt. ca nu cred in “distribuirea echitabila, de catre stat, a resurselor” ci cred in libera initiativa; nu cred ca “sistemul de asistenta sociala” intins prea mult duce la reducerea saraciei ci din contra, descurajeaza spiritul de competitie si deci duce la saracirea tuturor; nu cred in impozite mari stabilite in cote progresive ci in impozite mici stabilite in cota unica, in riguroasa lor colectare si in competitia fiscala dintre state (inclusiv in cadrul UE)

2. Cred ca partidele politice au rezultate economice diferite. Asadar votez cu acel partid care a produs, odata aflat la guvernare, crestere economica (si imbunatatirea altor indicatori macro-economici: rata inflatiei, cursul de schimb, productivitatea muncii, rata somajului, balanta comerciala etc.). Cum le raspund celor care spun ca aceasta se regaseste doar in buzunarul unora? Nu stiu daca e asa (si cred ca e doar maxim 10% adevarat), dar stiu sigur ca daca e regres economic, buzunarele tuturor sunt mai goale. Daca un partid nu a fost la guvernare, ma uit la programul sau politic si ECONOMIC, precum si la cv-ul persoanelor care l-au scris

3. Daca nu votez, nu am nici un drept sa critic. Nu am nici un drept sa injur. Celui care nu face nimic intr-o functie de demnitate publica ajuns acolo fara votul meu nu ii pot cere socoteala; asadar, singurul meu drept, in acest caz, e sa emigrez in alt oras sau in alta tara pentru ca, neimplicandu-ma, semnalul pe care il dau este ca nu ma (mai) intereseaza soarta comunitatii in care traiesc in prezent

4. Nu cred in ideea “sanctionarii clasei politice prin neparticipare la vot”. Democratia constitutionala presupune lupta intre partide politice. Oricat as injura aceste partide, nu s-a inventat alt sistem mai bun, nici la noi nici aiurea (e adevarat ca nu prea se reformeaza, dar nici noi nu ne-am inghesuit sa le fortam; uite ca am descoperit si cercul vicios!). Alternativa, in democratie, este apelarea la tehnocrati. Din pacate, sprijinul politic (in parlament, consiliu local) este de esenta pentru o guvernare, asadar orice tehnocrat, oricat de bun ar fi, sucomba fara el. Alternativa nedemocratica este dictatura. Am avut cateva si noi iar ultima, din pacate, a durat 45 de ani si efectele ei se vad si acuma

5. Votul efectiv dureaza maxim 5 de minute, adica tot atat cam cat o partida de sex cu sotia/sotul, fara preludiu/post ludiu (adica drumul pana la si de la sectia de vot). In ambele cazuri iti indeplinesti o indatorire: in primul caz, civica, in al doilea, conjugala

www.hailavot.org

13 Responses to “5 motive pentru care merg la vot”


  1. 1 mona Mai 24, 2008 la 6:54 PM

    Nu voi insira 5 motive, ci pe cel mai important care m-a facut sa ma duc la toate votarile, bineinteles, de cind am dreptul.
    Stiu ca poate suna patetic, dar pe mine m-a mobilizat sacrificiul tinerilor care au murit in 1989. Macar pentru asta sa fi meritat curajul lor, daca alte idealuri inca nu s-au realizat.DREPTUL LA VOT.
    Mi se pare o lipsa de respect fata de jertfa lor absenta la vot din varii motive: ignoranta, lehamite, lene, razbunare.

  2. 2 Lady in Red Mai 24, 2008 la 10:35 PM

    Mi-ar placea sa reusesc sa inteleg motivatiile tinerilor care refuza sa mearga la vot. Una dintre cele mai frecvente scuze auzite a fost : « Nu ma intereseaza politica ! » si totusi a vota nu implica un interes anume pentru politica ci pentru directia, pe care iti doresti sa o imprimi prin acest gest banal, natiunii tale. O data la patru sau la cinci ani ai posibilitatea sa schimbi ceea ce nu ti-a placut sau dimpotriva sa mentii ceea ce a fost ok. Pe mine personal ma incanta ca pot avea PUTEREA sa decid ceea ce consider eu potrivit pentru sectorul, pentru orasul, si pentru tara in care locuiesc. Ma incanta faptul ca mi se cere sa acord incredere unui candidat pentru ca el sa duca mai departe niste proiecte din care ar trebui sa am de castigat. Mai mult decat acele 5 min. alocate votului efectiv iti mai trebuie inca 15 min. in care sa te informezi si sa poti acorda increderea ta celui a carui oferta este mai apropiata de ceea ce iti doresti tu si care poate duce cu adevarat proiectele la bun sfarsit pe perioada mandatului fara sa se « milogeasca » sau sa te santajeze sa il mai creditezi o data pentru ca nu si-a respectat deadline-urile.
    Asa cum spuneati si dvs, domnule Bodu, nici eu nu cred ca un candidat sau altul pot fi sanctionati prin neprezentarea la urne…Mai degraba cred ca vor fi date sondajele peste cap daca toti cei care stau si carcotesc de pe margine vor vota, pentru ca deja unii dintre politicieni se vad invingatori datorita acestei absente. So, HAI LA VOT!

  3. 3 High Mai 25, 2008 la 6:32 PM

    Ce sa facem la vot? sa ne facem raspunzatori pt faptele unor oameni pt care nici DRQ nu ar baga mana in foc?

    Nu joc nici la Loto, si nici la ruleta de felul meu. Votarea este o Ruleta Ruseasca. Si daca nu dau eu cu stampila Bucurestiul tot o sa aiba primar…

    „pentru ca deja unii dintre politicieni se vad invingatori datorita acestei absente”

    Lady, politicienii NE inving oricum! Doar ca atunci se si lauda cu voturile tale. Vorba lu Basexu. Le-au aratat cine e stapanul…

    Imi caut stapanul afara. Unul responsabil. Noroc cu UE ca putem si noi sa ne alegem cu adevarat conducatorii. Din alte tari.

    „Hai la vot” Si dup-aia la sctrigat ODE si Ovatii Stapanilor?

  4. 4 Lady in Red Mai 26, 2008 la 11:59 AM

    @High : Personal, nu imi doresc sa am un primar/ un presedinte pe care l-au ales altii pe baza unor considerente si ratiuni mai mult sau mai putin subiective (vezi « spagile » electorale). Nu pot sa raman indiferenta si sa fiu spectator la un film prost in care se perinda aceleasi personaje incapabile si sa le las sa faca ceea ce le taie capul doar pentru ca imi e lehamite de politicieni. Intr-un fel sau altul trebuie sanctionati si singura modalitate deocamdata(pana vom reusi sa ne trezim din amortire ca si natie) este de a nu-i mai vota. Pot sa ma insel sau pot sa fac o alegere buna si, da, aici ai dreptate, este o loterie dar de ce sa ii lasi pe altii sa joace in locul tau si sa suporti consecintele unei erori.

    Poate ai dreptate in ceea ce spuneai cu « politicienii ne inving oricum » dar cred ca a venit momentul in care sa ii facem sa inteleaga ca fara noi ei nu ar exista. Face parte din fisa postului sa munceasca in interesul nostru.
    Din perspectiva mea e vorba de mentalitatea pe care trebuie noi sa le-o schimbam politicienilor ca sa nu mai aiba impresia ca daca ii creditam nu ii putem trage la raspundere ca nu s-au tinut de promisiuni. Hai sa ii facem sa inteleaga ca activitatea lor nu se limiteaza doar la o luna, pe perioada campaniei electorale, dupa care castiga un loc caldut unde pot dormi linistiti o perioada de timp delimitata.
    Sta in puterea noastra sa ii responsabilizam si sa ii sanctionam atunci cand este cazul ca sa constientizeze in slujba cui se afla pentru ca de asta este democratie. Daca noi ne negam singuri dreptul la libera exprimare si ramanem pasivi, atunci este firesc ca lucrurile sa nu evolueze in nicio directie si sa gasim ca alternativa la acest cerc vicios, evadarea unde vedem cu ochii.

  5. 5 ionut_d Mai 27, 2008 la 9:08 AM

    Eu as merge sa votez la sect. 5 din motivele:

    1. pentru ca strada Barca, destul de circulata si plina de „caverne” nu a fost „atinsa” de ani si pentru ca strada P.Ispirescu a avut intaietate si arata cu mult mai bine si speram sa nu uitati de asta

    2. pentru ca se parcheaza haotic si pentru ca vrem sa fiti un Negoita al sect. 5 si speram sa nu uitati asta

    3. pentru ca poate se va face cate ceva tot timpul, nu numai cu putin inainte de urmatoarele alegeri si speram sa nu uitati asta

  6. 6 Katrina Mai 27, 2008 la 9:08 AM

    Nu e vorba numai de tineri, sunt oameni in toata firea care nu merg la vot si nu e vorba de lene sau de faptul ca au ceva mai bun de facut. Singurul motiv pentru care acestia nu merg la vot este nesimtirea si indiferenta cu care ne trateaza cei care ajung la putere.

    Mister Vanghelie, de exemplu, inainte de cele doua mandate pe care le-a avut, a promis marea cu sarea. Sa veniti in sectorul 5 si sa vedeti acolo bataie de joc. Strazi destul de circulate.. strazi pe care locuitorii sectorului 5 si-au rupt masinile.
    Pai a vrut sa ne abureasca cu doua parcuri pentru copii (nu mai mult de 50 de metri patrati) si cu o vopsea aruncata pe cateva scoli.
    In sectorul 5 exista cosuri de gunoi doar din kilometru in kilometru… sa ma scuteasca.

    Aseara am vazut o emisune in care ati fost invitat alaturi de invitat nea Vanghelie, si inca un nene care aspira la functia de primar al sectorului 5.
    Dvs. mi-ati facut impresie buna… si sper sa fiti cel care ne arata ca schimbarea se poate intampla si ca in politca exista si oameni carora nu le pasa doar de propriul buzunar.

  7. 7 mona Mai 27, 2008 la 9:52 AM

    Am observat cu placere dezvoltarea spectaculoasa a unor orase: Brasov, Piatra-Neamt, Cluj, Arad,Alba-Iulia etc. Ce e de remarcat ca majoritatea au primari tineri, de la PD-L.

    In schimb, orasele conduse de PSD stagneaza, se degradeaza pe zi ce trece. Si eu stau intr-un oras condus de 18 ani de PSD. Nimic nu se schimba in bine, locuitorii pleaca, strazile sint ca dupa bombardament, investitii nema, deci slabe sperante de mai bine. Din nefericire, se pare ca orasul va ramine „rosu”. Ce-o fi in mintea concetatenilor mei, nu stiu.
    Imi explic doar prin faptul ca au plecat multi tineri si au ramas babele si mosnegii, nostalgici dupa ceausescu.
    Of! Ma bate gindul sa ma mut la Brasov.

    De ce nu folositi in campanie argumentul oraselor conduse de primari PD-L? Nimeni nu poate contesta dezvoltarea Clujului, Brasovului, Aradului etc.

  8. 8 aurelian Mai 28, 2008 la 5:47 AM

    de ce votez:
    1) pentru ca este dreptul meu
    2) pentru ca ma uit pe fereastra si nu-mi place ce vad
    3) pentru ca ma uit peste granita si imi place ce vad
    4) pentru ca este obligatia mea


  1. 1 Hai la vot Trackback pe Mai 25, 2008 la 8:30 AM
  2. 2 SONDAJ: Mergi la vot duminică? : INconstantIN.ro Trackback pe Mai 25, 2008 la 8:03 PM
  3. 3 Bodu voteaza foarte scurt | Sorin Tudor Trackback pe Mai 27, 2008 la 8:38 AM
  4. 4 INCA 5 motive pt care EU merg la vot « Nu conteaza cat de lung ai parul Trackback pe Mai 30, 2008 la 11:44 PM
  5. 5 Nenea Lars » Papagalița Sorina Matei Trackback pe Noiembrie 7, 2008 la 10:25 AM

Lasă un răspuns

Mai 2008
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 109,030 hits

