Fost-am la intalnire cu bloggerii

Am fost luni, 19 mai, la intalnirea cu bloggeri, impreuna cu inca trei candidati la fotoliul de primar, posesori de blog. Cu ce impresii am venit de la intalnire? In primul rand cred ca bloggerii au fost interesati de acest eveniment (pacat ca presa a fost quasi-absenta, desi ar trebui sa-si puna serioase probleme de concurenta). Discutiile s-au purtat liber si fara a ne cantona intr-un limbaj corect (ma refer la politically correctness si nu la gramatica si frazelologie, ca Marean V. nu a fost prezent :), ceea ce a relaxat atmosfera. Ce am remarcat eu de la inceput dar a spus-o altcineva este ca bloggeri beau bere si candidatii apa 🙂 Nu era un gest de nesinceritate – cel putin din partea subsemnatului, venit acolo cu masina – ci doar prudenta. Oare cum ar fi dat acuma, in campanie, sa „inverzesc” fiola? 🙂

Impresia mea generala este ca intalnirea a iesit bine si faptul ca am primit comentarii pozitive de la persoane care sunt foarte critice si acide inseamna un credit. E adevarat, cu rezerve (deh, e de inteles…cand te arzi cu ciorba sufli si in iaurt). Le multumesc pe aceasta cale. Marturisesc ca dezbaterea nu a fost una usoara si de aceea eu personal am raspuns cat mai direct, fara formule invatate la partid (cred ca nici daca m-as chinui nu as reusi). In afara de impresii, cred ca ideea ca politicienii (cel putin cei veniti la intalnire) sa promoveze, in cadrul aparitiilor mass-media, o campanie on-line de adus lumea la urne este salutara, mai ales ca toti cei prezenti am fost de acord ca la vot trebuie sa mergem oricat de urat ar fi afara sau oricat de urat ne-ar fi de politica 🙂

Fara legatura cu evenimentul de aseara, nu pot sa nu fac un comentariu cu privire la neincrederea in politicieni. Din pacate, asa cum am spus si la intalnire, desi sunt o persoana a carei experienta profesionala a fost dobandita 80% in domeniul privat si 20% in administratia publica, odata intrat in politica ti se lipeste pe frunte eticheta „politician” = nesincer/corupt/lenes/arogant/incompetent iar luni seara am incercat sa conving ca nu e chiar asa. Apropos de nesinceritate, am explicat, de exemplu, ca uneori nu poti sa spui chiar tot ce gandesti, chiar daca esti convins ca ai dreptate si ai toate temele facute. De multe ori in cariera mea de politician, in special atunci cand am lucrat in administratia publica (ANAF), asa am facut si de cele mai multe ori mi-am luat-o prin presa si prin alte medii de mi-a sarit basca. Chiar uitam cat de ipocriti sunt oamenii? Nu numai in Romania, in general, dar la noi parca e sport national!

In rest, le doresc succes celorlalti trei politicieni-bloggeri prezenti la dezbatere si sa castige cel mai bun (adica Blaga :). Nu am sa intru cu ei in polemica pe acest blog (desi unii vad ca incearca marea cu degetul, poate le iese de-un trafic mai mare) ci din contra, ii felicit pentru ca au venit la intalnire, desi cu totii stiam ca vom pati exact ca elevii prezenti care trebuie sa raspunda in fata profesorilor pentru toate boacanele facute de ceilalti, care sunt absenti 🙂 (desi toti am fost invitati, ca daca tot ne-am facut blog, sa si putem sa ni-l asumam intr-o dezbatere verbala informala, unde nu te mai poti ascunde nici in fata ecranului monitorului, nici in spatele formatului de emisiune). Ma rog, asta e. Si inca ceva, nu stiu cat e de important, dar eu am fost singurul candidat care nu a venit insotit de consilieri, consultanti, colegi, prieteni, tuteri, chibiti, vecini de bloc, parteneri de table s.a.m.d.

Multumesc tuturor bloggerilor care, dupa intalnire, au scris despre eveniment si am sa le raspund in scris mai jos in acelasi stil in care am raspuns prin viu grai la Club A. Voi posta raspunsurile respective si pe blogurile lor, asa cum s-a sugerat din partea majoritatii bloggerilor prezenti, desi personal am o experienta neplacuta legata de acest fel de activism (e drept, incidentul s-a intamplat intr-o emisiune a unui post de radio la care subsemnatul s-a gandit sa sune din proprie initiativa, plin de entuziasm).

Pentru zoso

Interpretand semnul „/” din titlu inteleg ca unii sunt mincinosi si altii sunt politicieni:)

Chiar daca se spune ca „politicienii sunt mincinosi prin fisa postului”, semnul respectiv ma duce cu gandul la discutia de la mijlocul intalnirii despre cum nu poti sa spui intotdeauna chiar tot ce gandesti. E un inceput bun, mai ales cand vine de la zoso!

Pentru piticu

Am tinut sa precizez la intalnire ca nu sunt casatorit, dupa ce zoso a spus ca toti cei prezenti suntem, ca sa nu imi limitez optiunile. Erau fete dragute in sala, mai ales una care statea jos pe randul de langa scena.

Pentru ziare.com

Concluzia ca vom vota (tot) raul cel mai mic a venit dupa ce am recunoscut ca nu ma consider genial, nu sunt salvatorul sectorului 5, ci vreau sa cred ca sunt mai potrivit decat contracandidatii mei si, in special, mai bun decat cel „care este” acuma. Asa cum spunea si buddha, nu sunt un superman, ci doar unul ca vrea sa ramana ceva bun in urma lui.

Pentru INconstantIN

Da, am observat si eu ca am facut nota discordanta la imbracaminte. Fiind cald afara am venit imbracat ca de terasa. „Bijuteria” de la gat e doar un pandantiv 🙂 Ghiul si bratara (si ciorapi albi la costum) n-am purtat niciodata, ba chiar am convins pe multi sa renunte la aceste accesorii chicioase.

Pentru buddha

Ha! Nici eu nu am observat ca imi lipseste numele de pe header! Probabil am fost foarte absorbit de propria persoana incat am uitat sa imi trec numele 🙂 Lasand gluma la o parte, sunt groaznic de imprastiat. Odata am plecat in week-end la munte si mi-am uitat acasa…geanta.

Pentru krossfire

In general imi fac temele, pentru ca imi e groaza sa ma duc undeva si sa ma fac de ras. Si inca ceva, nu fac parte din categoria celor care se pricep la toate si vorbesc cu dezinvoltura despre orice. Asadar, daca deschid gura, am studiat subiectul (si nu doar cu o zi inainte).

Pentru vladbogos

Voi pastra blogul si dupa alegeri, mai ales ca nu este unul de campanie, ci unul personal. Cred ca voi avea nevoie, ca primar sau ca persoana publica, in general, sa imi pastrez deschis acest canal de comunicare directa.

Pentru cristealizari

Mergea o bere ca focu’ in seara aia dar, dupa cum stim, politia circulatie „vegheste” pe strazile patriei. Acum o saptamana am ramas fara patru puncte pentru depasirea vitezei legale. Ma grabeam la o emisiune la Realitatea TV…

21 Răspunsuri to “Fost-am la intalnire cu bloggerii”


  1. 1 lovingvama mai 21, 2008 la 1:32 PM

    Şi eu am observat-o pe fata aia drăguţă şi i-am făcut şi o poză foarte faină. Îmi pare rău că am fost foarte ocupat şi nu am avut timp până acum să scriu pe blog despre eveniment.

    Să urmăriţi în seara asta, că am să pun şi filmuleţul în care calculaţi TVA-ul 🙂

  2. 2 Bogdan mai 21, 2008 la 2:54 PM

    Domnule Sebastian Bodu, nu stiam de intalnire si nu am fost la ea.
    Si chiar daca nu ne-am intalnit niciodata IRL (In Real Life), dar ne-am „intalnit” online, e pacat ca nu v-a promovati si imaginea de expert in legislatie pe anumite domenii, pe care o dovedeati acum 6 ani cu prisosinta pe o anume lista de discutii (inca existenta).

    Cred ca o asemenea activitate (publica) este de mai mare interes, decit un blog lansat in campanie electorala, nu ?

  3. 3 krossfire mai 21, 2008 la 3:06 PM

    Tocmai asta era ideea. Cosmin Gusa a fost atat de atacat pentru ca habar n-avea cu cine sta de vorba. Probabil se gandea ca cei din sala se vor fofila\rusina, etc in conditiile in care ei chiar n-aveau nimic de pierdut (nici vreun bonus de campanie, nici vreun post la o redactie obscura).

  4. 4 Adrian Cristea mai 21, 2008 la 4:47 PM

    Adevarul e ca si eu as fi baut o bereeeee (ma amageam cu o „faraalcoala”). Pentru carnet se poate cere ajutorul reporterilor de la Realitatea de pe „interne si administratie”. E vina postului ca nu v-au asigurat antemergator.
    Despre fata draguta nu am reusit sa aflu nimic, (mai ales ca nici n-am incercat, imi sopteste Alina)
    Si eu cred ca am ramas cu ceva dupa intalnire. Macar cu campania despre care am hotarat ca o facem impreuna, bloggeri si politicieni

  5. 5 Piticu21 mai 21, 2008 la 8:54 PM

    ok, ai invatat cum se scrie un blog 🙂

    mergem mai departe, asta imi place 🙂

  6. 6 ipo mai 22, 2008 la 10:15 AM

    Insemnarile dvs si ale celorlalti politicieni care au participat la intalnire, impreuna cu reactiile bloggerilor, m-au convins sa particip si eu la urmatorul eveniment de genul acesta. Ca sa fiu si eu un pic incomod, si sa incerc sa-mi rezov niste dileme.
    BTW, e un blog personal (adica in care se preteaza vorbitul la pertu) sau unul oficial? 🙂

  7. 7 mona mai 22, 2008 la 4:52 PM

    Dle Bodu, ce ziceti de acest videoclip? Nu e misto? As fi vrut sa vad asa ceva si la candidatii PD di Romania 😆

  8. 8 mona mai 22, 2008 la 8:52 PM

    Fiti cu ochii ca pe butelie la alegeri. Astia au ginduri de frauda. Ati vazut faza cu buletinele de vot.
    Vedeti daca aveti oameni de incredere in circumscriptii!

  9. 9 sebastian bodu mai 23, 2008 la 6:10 AM

    Pt. bogdan
    Da, mi-aduc aminte ca acum vreo 6 ani eram foarte bun pe drept comercial. Noroc ca mi-am pastrat catedra, ca altfel il uitam de tot. Din pacate, nu stiu pe cine intereseaza comentariile juridice pe care le faceam eu acum 6 ani pe LiRD, pe de-o parte iar pe de alta parte nu fac mare parada de cv-ul meu (a facut unul dintre politicienii prezenti la intalnire si mi s-a parut lipsit de modestie)

  10. 10 sebastian bodu mai 23, 2008 la 6:20 AM

    p. mona
    E super clipul, dar e si foarte scump: ideea, realizarea, drepturile de autor etc. Si ca sa fiu rautacios, as putea spune „si la ce i-a folosit?”, ca in bancul cu militianul si turistul care vorbea 5 limbi straine :), ca alegerile le-a castigat Berlusconi. In aceeasi ordine de idei, vreau sa fac public faptul ca am sesizat ORDA pt clipul electoral al lui Vanghelie: ma indoiesc ca a platit 200.000 de euro, cat l-ar fi costat drepturile de autor catre George Lucas, pentru scrisul care trece pe ecran ca in Star Wars si catre Survivor pentru fondul muzical din Eye Of The Tiger. Dar ma rog, cred ca plata drepturilor de autor sunt ultima lui problema. Probabil nici nu stie ca exista asa ceva.

  11. 11 mona mai 23, 2008 la 11:49 AM

    Ce am gasit interesant pe google. Dle Bodu, aveti arme cu care s-i atacati pe psd-isti. De ce nu le folositi?

    http://www1.pmb.ro/pmb/primar/cpresa/2003/decl_150103.htm

    DECLARATIE DE PRESA –PRIMAR GENERAL- 15 IANUARIE 2003

    Primarul general al Capitalei Traian Basescu a declarat ca intalnirea avuta miercuri, 15 ianuarie 2003 cu Prefectul Capitalei pe tema creditelor BEI a esuat pentru ca nu a reusit sa-l convinga pe reprezentantul Guvernului sa nu se renunte la investitii vitale pentru Bucuresti.

    “Incercarea mea de a avea o noua discutie cu Primul Ministru a fost un esec, dansul l-a delegat pe dl. Prefect sa-l reprezinte. Constatarea mea este ca dl Prefect are un singur punct de vedere: sa se renunte la trei dintre cele cinci componente ale creditului acordat de BEI in anul 2000.Bucurestiul pierde investitii in valoare de 134 Meuro, investitii care sunt reprezentate de:constructia Pasajului de la Basarab pentru inchiderea inelului principal de circulatie si decongestionarea traficului in zona centrala, pentru Parkingul de la Gara de Nord si pentru modernizarea tramvaielor. Aceste investitii inseamna crearea de locuri de munca si un program coerent de modernizare a Bucurestiului.Practic, acum este torpilata prima etapa din programul de 2,2 miliarde Euro ce trebuia sa se intinda pe 10 ani.Nu inteleg de ce nu reusim sa depasim batalia politica atunci cand e vorba de interese generale.”

    Primarul General a afirmat ca, in timp ce Bucurestiul renunta la credite pentru modernizarea infrastructurii, capitala Bulgariei obtine fonduri pentru modernizarea sistemului de transport urban:

    “ Asa cum constatam acum ca Bulgaria ne-a depasit in negocierile cu Uniunea Europeana, probabil peste cativa ani vom constata ca Sofia a depasit in modernitate Bucurestiul.Pe data de 10 ianuarie primarul Sofiei a semnat un credit BERD pentru modernizarea tramvaielor( ceea ce noi respingem acum) si pentru modernizarea sistemului de transport urban in Sofia.”

  12. 12 mona mai 24, 2008 la 11:19 AM

    Iar va sicii cu sfaturi.
    Aveti grija cu afisajul PD-L si al candidatilor. Din ce am citit in presa, e cam ostentativ.
    Parca incepe sa se instaleze o oarecare iritare.Aveti grija, doar stiti ce a fost in 2004 cu nastase si PSD.


  1. 1 lovingvama » Dezbatere bloggeri-politicieni în Club A Trackback pe mai 21, 2008 la 3:51 PM
  2. 2 Cristealizari » Blog Archive » Misca-ti curu’ pan-la urna! Trackback pe mai 21, 2008 la 4:53 PM
  3. 3 Bloggerii despre dezbaterea “Candidati la … blogosfera” « blog de ardelean Trackback pe mai 21, 2008 la 8:31 PM
  4. 4 Politicieni >> candidaţi la primărie >> bloggeri. Întâlnirea din Club A în 10 puncte : INconstantIN.ro Trackback pe mai 22, 2008 la 9:09 AM
  5. 5 Dezbatere: Romania va fi OTeVizata? « Horea Mihai Badau Trackback pe martie 11, 2009 la 7:24 PM
  6. 6 Dezbatere: Va fi OTeVizata Romania? « Asociatia Consumatorilor de Media Trackback pe martie 11, 2009 la 7:27 PM
  7. 7 Fotografii de la dezbaterea Iliescu-bloggeri, organizata de Asociatia Consumatorilor de Media. moderator: horea mihai badau « Horea Mihai Badau Trackback pe mai 16, 2009 la 6:20 PM
  8. 8 Dezbaterile Ascmedia la Ziua Bloggerilor Bucuresteni « Horea Mihai Badau Trackback pe mai 26, 2009 la 11:26 PM
  9. 9 Invitatie la dezbaterea Ion Cristoiu – bloggeri « Horea Mihai Badau Trackback pe iunie 20, 2010 la 8:19 PM

Lasă un comentariu




mai 2008
L M M J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 119.799 hits