Despre vize sau despre cum poți fi politician ori surogat de politician

Săptămâna asta m-am întâlnit cu Mark Davison, director general pentru Afaceri Internationale in Ministerul Cetateniei si Imigrației din Canada. I-am comunicat că eurodeputații români si bulgari nu doar că vor vota împotriva acordului de liber schimb UE-Canada, dar că fiecare dintre noi își va alege un eșantion de colegi străini pe care să îl convingă să voteze contra.

I-am spus că e jignitor să vezi că Cehiei i se ridică vizele iar primul ministru canadian recunoaște fățiș că a făcut-o pentru că are nevoie de votul eurodeputaților cehi. Răspunsul d-lui Davison a fost același bla-bla-bla cum că evaluează criteriile tehnice.

E bine că MAE a avut o reacție dură in urma declarațiilor primului ministru canadian. Ar fi fost mult mai bine dacă ar fi jucat la fel de dur de la bun început, de când au început negocierile pe acord, acum patru ani, cum au făcut cehii pentru că este evident faptul că singurul argument ce îi poate determina pe canadieni să ne ridice vizele este acela privind posibila respingere a acordului de liber schimb. Poate asta face deosebirea dintre a fi stat membru conștient de statutul său și a fi o simplă prezență. Între a fi activ în jocul politicii externe și a fi slugă. Nu există diplomație, in sens tehnic. Diplomația tehnică se reduce la regulile de protocol. Diplomația este politică: îți dau ceva dacă am interes. Dacă nu, nu. România nu contează pentru Canada. E un zero pe harta geo-politicii. La fel cum e Bulgaria si la fel cum e Republica Cehă. Dar pentru Canada contează UE iar Cehia a știut să-și joace perfect cartea de stat membru.

Mă așteptam la o reacție și din partea liderilor Opoziției, însă aspectul nu pare a-i interesa. Probabil ca sunt prea ocupați să pună pastă de dinți pe clanțele de la Palatul Victoria, ca să citez din clasicii TNR.

Precizez că legislația canadiană în materie de imigrație s-a modificat de aproape un an iar șansele cetățenilor din state de origine sigură (adică cele care respectă drepturile omului) de a obține azil politic sunt, teoretic, nule. Așadar canadienii se pot proteja împotriva cererilor abuzive de azil politic cerut pe criterii etnice. Personal am insistat, atât in discuții directe cât si prin scrisori deschise, ca autoritățile canadiene să vină cu aceasta lege. M-am bucurat când au adoptat-o însă constat acum că nu este menită să înlocuiască regimul vizelor ci să-l dubleze.

2 Responses to “Despre vize sau despre cum poți fi politician ori surogat de politician”


  1. 1 Daniel Vasiliu Decembrie 6, 2013 la 9:09 AM

    Domnule Bodu,

    Mă voi bucura să vă cunosc.

    Vă citesc ca pe un om liniștit. Din ce scrieți, din cum transmiteți.

    Nu proiectați, nu înfloriți, diresc, concis.

    Iubesc comunicarea – ăsta fiind singurul fel pe care-l cunosc – și oamenii liniștiți.

    V-am spus de la început, mă voi bucura să vă cunosc.

    Restul, a fost doar ”de ce”.

    Știți exact ce spun, pentru că simt, nu raționez.

  2. 2 vasile Martie 5, 2014 la 11:05 PM

    D-le Bodu,

    Canada isi schimba politica de emigrare in functie de interesele ei economice. Daca urmariti cu adevarat regimul vizelor si imigrari in Canada o sa aflati ca regulile si conditiile de imigrare sau schimbat drastic anul acesta ( ~ 65 000 de Chinezi vor sa dea in judecata statul Canadian fiindca au anulat categoria de Investor din programul de imigrare. Sunt Chinezi care asteapta de 5 ani cu ~ $ 1.000.000. blocati ca sa primeasca visa , si acum sunt „alungati”) .

    Politicieni Canadieni sunt foarte oportunisti. Poate mai oportunisti ca politicieni Romani . Daca le puteti demonstra cu numere si pe hartie cat pierde economia Canadiana daca blocati acordul de liber schimb Canada – UE atunci poate aveti o sansa . Daca nu , atunci toate sunt vorbe in vant.

    Cat despre alizanti falsi , sunteti prost informat. Cand o persoana ajunge pe teritoriul Canadian si depune o cerere de azil politic real sau fals ,statul Canadian cheltuie sume de ordinul sutelor de mi de $ cu un singur dosar pana cand reuseste sa demonstreze ca persoana minte sau nu si pana cand reuseste sa-l expulzeze.
    Tineti minte ca Romania are ~ 260 000 Km2, Canada are 9.000.000 Km2, O persone se poate sustrage procesului pt ani de zile . Cunosc cazuri cand imigranti /azilanti ilegali au trait in Canada10 – 12 ani si-au cumparat case , masini si cand au fost in final expulzati au cerut ca biletele de avion sa fie platite de statul Canadian.

    Aste sunt „detaliile” pe care statul Canadian vrea sa le evite.

    Sfatul meu pt toti cei care vor sa imigreze in Canada e s-o faca LEGAL si sa aplice pt Landed Immigrant Status asa cum am facut eu si familia mea.

    Am obtinut visa in 2 ani , cu 4 copii mici si cu bani imprumutati si acum dupa 12 ani suntem fericiti ca suntem cetateni Canadieni , si copii mei au un viitor mai sigur si mai fericit decat in Romania.

    Cu respect Vasile


Lasă un răspuns

Noiembrie 2013
L M M M V S D
« Oct   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Blog Stats

  • 109,011 hits

