Scrisoare deschisă Excelentei sale, dl. Stephen Harper, Prim-Ministru al Guvernului Canadei

Domnule Prim-Ministru,

Încep prin a vă felicita pentru finalizarea negocierilor privind acordul economic și de liber schimb (CETA) dintre Uniunea Europeană și Canada. Am urmărit cu atenție aceste negocieri încă de la început, ca membru al Delegației Interparlamentare UE-Canada. Le-am susținut cu speranța că pe parcursul lor se va discuta serios asupra dreptului tuturor cetățenilor europeni de a circula fără viză in țara Dvs. Am arătat, prin scrisori trimise membrilor cabinetului pe care il conduceți și Dvs. personal, că nu este corect să pedepsiți zeci de milioane de cetățeni onești pentru câteva mii care crează probleme imigraționiste prin falsa discriminare etnică pretinsă. Am insistat, prin aceleași scrisori, ca și prin nenumărate discuții directe cu membri ai Parlamentului Canadian sau cu membri ai parlamentelor provinciale despre necesitatea ca țara Dvs. să își modifice legislația cu privire la procesarea cererilor de azil politic ale cetățenilor UE astfel ca falsele solicitări să fie rezolvate într-un mod rapid, fără să creeze o problemă socială și financiară statului canadian. M-am bucurat când Canada a adoptat o astfel de lege și am crezut că următorul pas va fi ridicarea vizelor pentru cetățenii romani, bulgari si cehi.

Am constatat însă cu tristețe că ați decis ridicarea vizelor doar pentru Republica Cehă, argumentând că acordul economic și de liber schimb are nevoie de o largă susținere în Parlamentul European. Așadar decizia Dvs. nu a fost motivată de reducerea numărului de cereri de viză respinse, așa cum ne-ați repetat cu obstinație că acesta ar fi criteriul eliminării vizelor, inclusiv ulterior adoptării noii legislații privind imigrația, ci de considerente pur aritmetice legate de votul în Parlamentul European. Nu vă ascund că o astfel de abordare este deranjantă față de cetățenii români si bulgari, față de guvernele lor și mai ales față de euro-deputații aleși in aceste doua state membre UE. Este ca și cum, spre deosebire de colegii lor cehi, euro-deputații români și bulgari reprezintă o o cantitate neglijabilă în ecuația ratificării acordului economic și de liber schimb.

Domnule Prim-Ministru,

Închei prin a vă spune că este foarte posibil ca cei 51 de euro-deputați români și bulgari să facă un intens lobby printre colegi pentru ca acordul economic și de liber schimb să nu fie ratificat în Parlamentul European. Nu știu care sunt șansele de reușită dar știu că un astfel de efort ar merita, mai ales că un euro-deputat român sau bulgar nu ar avea nimic de pierdut încercând, în timp ce Canada riscă să arunce la coșul de gunoi un acord util și așteptat. Cu toții ne dorim acest acord însă cum am putea accepta libera circulație a bunurilor și a capitalurilor dar nu și a persoanelor? E adevărat ca bunurile si capitalurile nu solicită azil politic pe criterii etnice dar pentru asta Canada are o nouă lege a imigrației.

Reamintesc Guvernului canadian că Parlamentul European a adoptat de curând rezolutia legislativă de modificare a regulamentului (CE) 539/2001 care reglementează procedura de activare a clauzei de solidaritate între toate statele membre UE atunci cand un stat terț refuză ridicarea vizelor față de un stat membru. Știu că procedura este de durată, dar vreau doar să subliniez atașamentul forului legislativ comunitar față de problema liberei circulații a persoanelor, atașament care sper să se manifeste și cu ocazia ratificării acordului economic și de liber schimb, mai ales dacă este stimulat în mod necesar.

Vă rog sa primiți, Excelență, aprecierile mele cele mai înalte.

Sebastian Bodu
Deputat in Parlamentul European
Vicepresedinte al Comisiei pentru Afaceri Juridice

7 Responses to “Scrisoare deschisă Excelentei sale, dl. Stephen Harper, Prim-Ministru al Guvernului Canadei”


  1. 1 Fiorella Noiembrie 2, 2013 la 4:28 AM

    Domnu bodu exista un raspuns de la Domnul Harper???????

  2. 3 Fiorella Martie 12, 2014 la 7:41 AM

    Domnu Bodu eu sunt In Canada si am depus actele pentru sotul meu si fiul meu vitreg. De cate am inteles actele au ajuns deja in Romania dar decad au ajuns actele eu am devenit foarte bolnava cu inima si o sa am nevoie de operatie. Eu sunt aicia singura cu 3 copii am nevoie de sotul meu aicia. Exista ceva ce as putea sa fac sa grabesc actele un pic???? Am incercat sa vorbesc cu ambasada canadei in bucurest dar nimeni nu vorbeste cu mine sau sa-mi raspunda si sincera sa fiu stresul ma cam omoara in fiecare zi am trimis e-mailuri si nimic. Va rog un sfat sau o indrumare.

    Multumesc

  3. 5 Fiorella Martie 18, 2014 la 11:18 PM

    Domnu Bodu mai exact ce acte doriti . tot dorasul sau doar cele de la doctor?? Si numerele pe care le m sunt numarul de dosar din Canada si U.C.I. va ajuta?

  4. 7 Fiorella Martie 18, 2014 la 11:42 PM

    Eu dosarul la-m depus in Canada in Mississauga. Si eu am fost aprobata ca sposor si in Decembrie dosarul a fost trimis in Bucuresti de catre oficiul de Immigratie din Mississauga. Eu am vrut sa adaug la dosar actele medicale care atesta ca intre timp eu m-am imbolnavit de glanda tiroida si inima. Si as fii dorit sa depun aceste acte medicale la dosar sa se poata grabi resolvarea vizei . Am numarul de dosar care a fost trimis de Mississauga. Si am scrisorile de la doctorii mei si o scrisoare facuta de mine pentru ambasada Canadei iar eu am trimis si fax si e-mail iar nimeni nu mi-a raspuns. Imi cer scuze nu prea stiu bine sa scriu in Romaneste.


Lasă un răspuns

Octombrie 2013
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 109,011 hits

