De ce nu e romanu’ austriac

Ernst Strasser (Austria), Zoran Thaler (Slovenia) si Adrian Severin (Romania) sunt cei trei care, din 60 de euro-deputati contactati si 14 respondenti, „au mers pana la capat” in scandalul mitei din Parlamentul European. La cateva ore dupa aparitia articolului, austriacul si-a dat demisia, la solicitarea sefului sau de partid. A doua zi slovenul a facut la fel. Adrian Severin nu si-a dat-o si nici nu si-o va da. A renuntat doar la functiile politice, temporar (in PSD) si definitiv (in S&D). Asta demonstreaza, inca o data, daca mai era nevoie, ca romanul nu e austriac. Nu e nici macar sloven. Romanul de roman. Adrian Severin a aplicat tactica romaneasca, „lasa ca in Romania totul se uita”. Il are exemplu pe colegul sau Adrian Nastase (nu inseamna ca altii nu au si ei exemplele lor…).

In ceea ce ma priveste, opniile au fost divizate: unii m-au incriminat (vezi ziare.com: „Adrian Severin si Sebastian Bodu in mijlocul unui scandal in Parlamentul European, vezi Roxana Iordache : „Argumentele lui S.B. sunt la fel de solide ca si parul din cap”, vezi Mariana Sultanoiu: „Adrian Severin in tandem cu neuitatul Bodu, amicul lui Gigi Becali”), altii m-au compatimit ca am intrat in scandalul asta fara sa am nici o vina, juridica sau morala. Au fost insa unii care au spus ca Severin a fost smecherul iar Bodu prostul, negrul care munceste pe plantatia lui Severin, papagalul care nu s-a ales cu nimic. La acestia din urma vreau sa ma refer. Nu ma voi referi la primii deoarece imi era clar ca, in functie de pozitionarea politica, jurnalistii si cititorii lor ma vor acuza indiferent ce as zice, indiferent ce as face.  Ma asteptam la asta, simpla mentionare a numelui meu in jurnalul britanic era de ajuns pentru ei sa se ia de mine, lucru care nu s-a intamplat la Parlamentul European. Aici nimeni nu m-a privit cu rautate ci chiar cu simpatie. Mai mult, amendamentul cu pricina a fost sustinut fara rezerve de catre colegii mei din PPE/JURI si de altii, ba a si fost votat (aprobat) in Comisia Juridica (JURI). Asta ca sa fie clar ca nu era nimic in neregula cu acel amendament (pacat doar ca a fost folosit ca si momeala, lucru care putea sa influenteze votul insa oamenii pe aici sunt cu capul pe umeri).

Deci sa ma intorc la cei care m-au facut fraier, papagal, negru pe plantatie iar pe Severin l-au facut (direct sau per a contrario) smecher, descurcaret, papusar etc. Nu e prima data cand mi se intampla asta. Dupa ce am plecat de la ANAF, un cunoscut coleg de partid, membru in BPN al PDL a spus despre mine acelasi lucru: „Bodu? un fraier. A stat doi ani la ANAF degeaba, nu a facut nici o combinatie”. Asta e fibra romanului? Asta e gandirea romanului? Asta e si gandirea lui Adrian Severin, cand a hotarat sa ramana in Parlamentul European. Asta a fost si gandirea lui Sorin Rosca Stanescu (prins cu mata in sac de doua ori, atunci cand a trebuit sa plece de la Romania Libera pentru ca a fost gasit pe statele de plata ale Securitatii si s-a dus la Ziua iar atunci cand a fost inregistrat de Catalin Macovei, alaturi de alt coleg de breasla si de combinatii, Bogdan Chireac). Atat Sorin Rosca Stanescu, cat si Bogdan Chireac (si cine stie cati altii, ale caror nume nu imi vin acum in minte) sunt Severinii din presa. Apar zambitori sau incruntati, dupa caz, pe la diverse televiziuni care ii invita fara rezerve. Fac judecati de valoare. Hmm…politica si presa. Si alte domenii cu siguranta, care nu sunt inca atat de vizibile.

Nu stiu daca asta fibra romanului, dar cu siguranta nu semanam cu austriecii care s-au aflat in exact aceeasi situatie cu noi, cand un membru marcant al Partidului Popular Austriac a calcat stramb (Ernest Strasser) iar altul (Otmar Karas) a fost rugat sa depuna un amendament la Comisia Economica, fara sa stie de combinatia lui Strasser. Presa austrieca nu l-a incriminat in nici un fel pe Otmar Karas, nu l-au considerat „parte” a scandalului, „in tandem” cu Strasser si nici „papagal”, „fraier” sau „negru pe plantatie”. Nu. Mai mult, Otmar Karas a fost promovat, in locul lui Ernst Strasser, in functia de presedinte al delegatiei austriece a PPE la Parlamentul European.

Titlu ramane, dar am sa pun un semn al intrebarii: e romanul austriac?

8 Responses to “De ce nu e romanu’ austriac”


  1. 1 Marius Martie 22, 2011 la 2:28 PM

    Nicicand nu pare mai clar proverbul: cine se scuza se acuza. Asa ca… scuzati-va in continuare.

    • 2 sebastianbodu Martie 22, 2011 la 3:04 PM

      @marius
      nu o sa ma apuc acum sa ma „bat” in proverbe. pot sa gasesc si eu destule, limba romana este una bogata, din acest punct de vedere. cum spuneam si in postare, „auditoriu” s-a impartit in trei parti. eu nu am vorbit decat despre o singura categorie si aia nu este cea a acuzatorilor. asa ca pastrati-va acuzele, sunt obisnuit cu ele. fac parte din „fisa postului” in politica. pana una alta, eu am venit la munca, la Bruxelles, linistit. altii nu…

  2. 3 claudiu nitisor Martie 23, 2011 la 8:32 AM

    In afara subiectului😦 .
    Sunteti amabil sa imi raspundeti (pe blogul meu) la intrebarea: tu ce sti despre Valcea? ( http://claudiunitisor.wordpress.com/2011/03/23/tu-ce-stii-despre-valcea )
    puteti sterge acest comment sau puteti sa le dati sansa si unor cititori ai blogului dvs. isi spuna parerea (stiu ca stiati asta🙂 ). Nu este vb despre vizite ci chiar ma intereseaza comantariile dvs.
    Va multumesc.

  3. 4 Barengott Martie 28, 2011 la 9:03 PM

    Tare as vrea sa stiu cine e acel politican din PDL care v-a facut acel repros.
    Daca nu, macar sa-l trageti pe linie moarta in cazul in care veti avea vreodata sansa

  4. 6 robert Aprilie 10, 2011 la 10:16 AM

    Sincer va apreciam pentru initiativele pe care le aveti de pe blog si o mai fac,dar intr-o mica masura.Am observat ca va declarati nevinovat in toata povestea asta.Chiar sunt curios sa vad rezultatul anchetei pentru ca pana atunci va spun sincer ca ne am saturat de HOTI! in momentul de fata avand in vedere legatura cu scandalul aveti aceasta stampila pe frunte si sunteti vazut ca atare.Daca se va dovedi ca nu aveti implicare veti deveni un om si mai puternic in politica si meritati respectul cuvenit,daca e invers sunteti bagat in oala nastase,udrea,anastase,etc fiind apostrofat tot timpul si lumea se fereste de oamenii astia ca ..dracu de tamaie.Mi am dat seama ca nu are rost sa le scriu numele cu litere mari.
    Stiti dvs nu exista padure fara uscaciuni,lumea se cerne,noi care venim din urma si nu cunoastem comunismul suntem mai pragmatici pe langa faptul ca ne punem bagajul in spinare si plecam sau stam cu cartea in brate ca sa nu fim ca..unii dintre politicieni in sensul de bun simt si nu hotiei.

    • 7 robert Aprilie 10, 2011 la 10:18 AM

      si lumea „ferinduse”,am facut o greseala

    • 8 sebastianbodu Aprilie 10, 2011 la 1:13 PM

      @ robert
      Investigatia il priveste pe Adrian Severin. Pe mine nu ma investigheaza nimeni, nici DNA-ul, nici OLAF-ul. Faptul ca acel amendament a fost aprobat prin vot la doua zile dupa ce Sunday Times publicase tarasenia arata ca era evident pt toata lumea ca eu nu am nici o implicare. Nimeni nu mi-a mentionat numele in Parlamentul European, nimeni nu mi-a cerut vreo explicatie cata vreme amendamentul cu pricina era propus de mine cu doua luni inainte de a vorbi cu Severin.


Lasă un răspuns

Martie 2011
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 109,011 hits

