A plecat Blaga. A venit Igas

In noiembrie-decembrie Romania va primi ultimele vizite de evaluare a frontierelor pentru a intra in Schengen. In martie va fi votul celorlalte State Membre iar acesta trebuie sa fie unanim. In conditiile in care 3 state se pare ca vor vota pentru amanare (Franta fiind una dintre ele, ca urmare a problemelor create de tiganii romani si bulgari), stau si ma intreb care sunt sansele noastre de aderare la acest spatiu. Pregatirea tehnica (in momentul de fata absolut conforma) nu va fi, probabil, suficienta pentru a determina o schimbare de atitudine a acestor state. Mai trebuie si inteligenta politica din partea responsabililor romani.

In martie vom sti daca avem sau nu asa ceva. Daca inteligenta va lipsi si vom pica acest test ar trebui ca cineva sa raspunda pentru chestia asta. Eu personal, care am transformat in 2006 doua stegulete galbene de pe harta integrarii in stegulete verzi si nimeni nu mi-a multumit, vreau ca in martie fie sa aud un „bravo” fie sa vad un sut in fund. Politic si administrativ.

8 Responses to “A plecat Blaga. A venit Igas”


  1. 1 vasile Septembrie 29, 2010 la 7:35 PM

    Bine ca ati propus schimbarea denumirii de rom cu tigan. Foarte bine. Va multumim. Dar trebuie cercetat ce nume au tiganii in limba lor. Am impresia ca e dom si nu rom. iar limba lor e domale nu romale sau romani. In fine, s-ar putea ca nemernicii aia de la Parlamentul European sa nu accepte propunerea dumneavoastra nobila. Eu va sustin.

  2. 2 Robert Septembrie 29, 2010 la 7:58 PM

    FELICITARI DOMNULE BODU PENTRU INITIATIVA DVS. IN LEGATURA CU PROPUNEREA DE SCHIMBARE A TERMENULUI DE „ROM” IN CEL DE „TIGAN” PENTRU CONFUZIUNILE CARE SE FAC DATORITA ACESTUI FAPT.
    UN OM CARE MAI GANDESTE IN TARA ASTA!!
    SPER DIN TOT SUFLETUL SA VA SI IASA!!

  3. 3 PLOIESTI Octombrie 1, 2010 la 5:32 AM

    Am patit-o pe pielea mea si nu o data…Am avut ocazia sa lucrez cateva luni intr-o tara nordica si prima intrebare din partea colegilor, care dealtfel m-a lasat perplexa, a fost ,,esti roma?”…
    Chiar daca le-am explicat ce reprezinta romii pentru noi,nu sunt convinsa ca au inteles prea bine.Asemanarea intre cei doi termeni este atat de mare incat ma indoiesc ca se va schimba ceva in mentalitatea occidentului prea curand….
    Deasemeni, am o prietena care are un fiu de 16 ani si invata la o scoala in Norvegia, si la ora de istorie dezbateau subiectul expulzarilor romilor din Franta.PROFESORUL de istorie norvegian nu a reusit sa faca diferenta intre cei doi termeni-rom-roman si a fost corectat si lamurit de fiul prietenei mele…si sunt doar 2 exemple…
    Nu stiu cine a fost cu aceasta initiativa la origini,de a schimba termenul ,,tigan ”cu ,,rom”,dar ar trebui judecat si condamnat pentru raul care l-a facut acestui popor, avand in vedere ca acesta confuzie regretabila a romanilor cu romii elimina multe surse de venit care oricum s-ar regasi in impozitele pe care le platesc romanii…macar pentru asta….Nu toti ramanii sunt blonzi si nu romanii se duc la cersit in Europa…
    DACA TERMENUL DE ,,ROM” NU SE MAI POATE SCHIMBA…(mai ales ca dl.senator M.Voicu ne dadea niste explicatii halucinante si nemaiauzite de mine pana acum…cu tot respectul) EU PROPUN CA PE ACELASI PRINCIPIU PREZENTAT DE M.VOICU,POPORUL ROMAN SA FIE IN VIITOR POPORUL DAC….SAU TRAC…SAU DACO-GET….SAU DACO-ROMAN, cum doriti…
    Puteti chiar sa propuneti un referendum pe aceasta tema…cred ca cel putin in diaspora, vor veni la vot 100% din romani…

  4. 4 PLOIESTI Octombrie 1, 2010 la 5:36 AM

    DACA TIGANII SE VOR NUMI IN CONTINUARE ,,ROMI”, EU NU MAI VREAU SA MA NUMESC ROMANCA…

    • 5 sebastian bodu Octombrie 1, 2010 la 8:25 AM

      Eu as propune ca, in loc sa revenim noi la denumirea de traci sau daci, sa cerem ca tiganii sa se numeasca itali, spani, franci sau helveti. cu doi de „h”, eventual. evident insa ca nu va trece. a fost o greseala uriasa din partea noastra sa acceptam (pe vremea Guv. Petre Roman) acest lucru. vine Roman acum si zice ca ambele forme (tigan si rom) sunt acceptabile…

  5. 6 eugen Octombrie 1, 2010 la 11:25 AM

    Domnule, eu cred ca abordarea este gresita.
    De ce va pasa ca “tiganii” isi spun “romi”? Este treaba lor, treaba sefilor lor. Va deranjeaza ca bulibasa se crede imparat sau rege?
    Problema este sa nu se interzica utilizarea termenului de “tigan” pe care, dealtfel tot ei l-au introdus in Europa. Faptul ca are un anumit renume tine de obiceiuri, de evolutia lor in timp.
    Cum vedeti ideea ca “germanul”, sau “neamtul”, cere Parlamentului European sa fie numit de maine “deutsch” ca el asa isi zice, olandezul “nederlandse”, englezul “english”, iar romanul sa fie numit cu diacritica, pentru ca alfel se simte jignit?
    Daca vrem sa se modifice o prevedere europeana destul de veche, nu ar trebui atacata mandria celor care au creat-o in virtutea ideii de drept al minoritatii. Ne deranjeaza interpretarea, confuzia, dar este important; trebuie cerut sa nu fie considerat peiorativ termenul “tigan”. Sunt numeroase texte literare in care acest termen este utilizat laudativ, pentru calitatile si abilitatile populatiei respective.
    Daca vrem sa ne spunem “martieni”, am fi priviti ca o secta, ori un grup de indivizi ciudati, dar nimeni n-are sa spuna ca nu suntem “oameni”.
    Normal este sa se revina la vechea denumire, in media, in actele oficiale (ex. etnie “roma”!), etc.
    Cred ca este un mod mai bun de prezentare a acestui subiect.
    Evident, daca va intereseaza subiectul si nu este doar simpla publicitate.

    • 7 sebastianbodu Octombrie 1, 2010 la 1:55 PM

      nu este simpla publicitate, actiunea asta va continua sub toate formele legale.
      problema in discutie este ca termenul de rom creaza confuzie, fiind mult prea apropiat (asemanator) cu roman. in rest, daca ei considera ca martieni li se potriveste mai bine si reflecta originea, obiceiurile, cultura lor etc. haideti sa-l oficializam

      • 8 Robert Octombrie 4, 2010 la 8:23 PM

        CUM V-AM SPUS SI MAI SUS VA MULTUMIM PENTRU INITIATIVA SI SPER SA VEDEM LA STIRI,ETC,CUM NUMELE DVS VA FI ADUS LA CUNOSTINTA CAT MAI CURAND CA URMARE A SCHIMBARII TERMENULUI IN TIGANI DIN NOU.CHIAR VA,VA CRESTE IN PLUS PE LANGA FAPTUL CA NE FACETI UN BINE SI POPULARITATEA DVS SI TOTI VOR APLAUDA FAPTUL CA MAI E CINEVA CARE GANDESTE IN TARA ASTA!!


Lasă un răspuns

Septembrie 2010
L M M M V S D
« Iul   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Blog Stats

  • 109,030 hits

