Despre Constanta (II)

Week-end-ul care tocmai s-a incheiat am fost la Constanta pentru a-mi inaugura biroul parlamentar. Evenimentul nu a avut nimic festivist (lasand la o parte criza, nu imi place opulenta din principiu). Presa care a fost prezenta a fost interesata de subiecte precum Rosia Montana si evaziunea fiscala. Nimic legat de activitatea mea de deputat in Parlamentul European, desi anuntasem in premiera o stire care ar fi bucurat mediul de afaceri, daca ar fi fost preluata: modificarea Directivei nr. 112 privind TVA in sensul ca taxa sa nu se mai plateasca la emiterea facturii, ci la incasarea ei. Cu doua precizari: facilitatea (optionala pentru agentul economic) se va aplica doar la IMM-uri (adica cei cu cifra de afaceri mai mica de 2 milioane euro) iar deductibilitatea taxei este imperativ conditionata de plata ei. Acest amendament a fost introdus si sustinut de subsemnatul, in calitate de raportor din umbra al PPE in Comisia pentru Afaceri Juridice care a emis avizul Comisiei pentru Afaceri Economice si Monetare. Plenul Parlamentului a votat raportul joi, in quasi-unanimitate.

Despre Rosia Montana nu mai scriu nimic, mi-am exprimat punctul de vedere foarte clar in postul precedent. Referitor la evaziunea fiscala pot vorbi numai despre ce s-a intamplat in mandatul meu, cand a scazut semnificativ (lucru reflectat in gradul ridicat de incasare a creantelor bugetare, de aproape 5 ori mai mare decat cresterea economica). Asa cum mai zis de fiecare data, voi vorbi numai despre ce am facut sau n-am facut eu in calitate de Presedinte ANAF sau europarlamentar. Stau in spatele fiecarei masuri pe care am luat-o intr-una din aceste calitati si raspund pentru ea. Despre ce au facut sau n-au facut altii este rolul opozitiei sau presei sa vorbeasca. Daca am ceva de zis, zic in interiorul partidului iar daca cineva din partid sau din executiv ori legislativ vrea sa imi ceara sfatul stie de unde sa ma ia.

Una peste alta, ma bucur – ca de fiecare data – sa imi revad orasul si sper ca acest birou deschis la organizatiei judetene a PDL Constanta sa fie o legatura intre Parlamentul European si constanteni. Pentru cei care sunt intersati de accesarea fondurilor europene, burse de studiu europene sau o cariera de functionar public european, pot gasi informatii structurate la sediul biroului. Aceste informatii (structurate sub forma unei mape) au fost, de asemenea, prezentate in conferinta de presa.

In rest, adresa mea de e-mail este disponibila pentru oricine, fiind publica (pe site-ul Parlamentului European): sebastianvalentin.bodu@europarl.europa.eu

P.S. Din pacate nu pot rezolva, din Parlamentul European, probleme care tin de administratia locala. Pentru asta este responsabil primarul. Asta cand nu e plecat pe la Rio.

2 Responses to “Despre Constanta (II)”


  1. 1 Bibliotecaru Mai 10, 2010 la 9:25 AM

    Cine trimite un email pe acea adresă, cam ce şansă are să fie citit de domnia voastră şi, ca să supralicitez, ce şansă are şi să primească un răspuns?


Lasă un răspuns

Mai 2010
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 109,011 hits

