Punct de vedere

Sunt intrebat in presa, pe propriul blog etc, de ce las Bruxelles-ul pt Primaria de la 5. Sau de ce nu demisionez din functia de deputat european odata cu depunerea candidaturii pt primarie.

Intr-adevar, nu mi-am dat demisia din functia de deputat in PE cand mi-am depus candidatura la Primaria S5. Am facut insa o cerere catre secretariatul PE ca sa nu fiu platit pe perioada pe care, in campanie electorala fiind, nu ma voi duce acolo. Chestia asta cu demisia care sa demonstreze implicarea, bla-bla-bla, nu mi se pare un lucru cusher in general, iar in PE in mod special (si chiar nu se practica acolo asa ceva). Voi renunta la Brx DACA voi castiga Primaria 5.

In PE e normal ca un deputat sa renunte la post pentru a primi o insarcinare interna (functie numita) deoarece, intotdeauna, politica interna primeaza celei europene, atat la noi cat si in restul statelor membre. Ca o paranteza, un deputat european al unui alt stat membru nu este obligat sa demisioneze din PE daca este ales primar, deoarece regulamentul PE nu considera incompatibile cele doua functii (incompatibilitatea o stabileste doar legea romana, care il asimileaza pe deputatul european cu deputatul intern). Asadar pleaca doar cei numiti (ministri), dupa numire (in medie, cam 12 deputati pe an).

De ce candidez la primarie si sunt pregatit sa las Bruxelles-ul? Pt. ca stau in Pieptanari, sectorul 5, si m-am saturat de actualul primar. Pentru ca strada pe care stau (ca si majoritatea celorlalte din cartierul meu si cartierele invecinate) arata infiorator (ma gandeam chiar sa postez si niste poze, pt credibilitate), gunoaiele te ingroapa, retelele de utilitati se degradeaza, parcurile au ajuns intr-o stare deplorabila, executia bugetara este aberanta. Asa ca, intr-o zi din decembrie 2007, m-am dus la conducerea partidului si am zis ca eu vreau sa candidez la 5 dupa ce am cazut in sant cu masina, chiar in fata casei mele (am stat 6 ore in frig  si ploaie pana cand macaraua mi-a scos masina din sant, prima varianta atunci nefiind cea de a candida la primarie, ci de a merge tot cartierul peste primar cu coase si furci, la ca 1907; ma rog, intr-o tara civilizata si europeana, cum ne place sa credem ca avem, se zice a-l da in judecata🙂; dar nu el ar fi platit, ci primaria).

Asta cred eu ca inseamna implicare directa. In aceeasi ordine de idei, nu ii inteleg pe cei care nu se duc sa voteze (indiferent cu cine, nu fac propaganda politica partidului meu pe blog, asa cum  am anuntat de la bun inceput) insa critica pe doua voci. Si eu puteam sa stau la Brx si sa-l critic pe primarul „care este” insa am zis ca mai bine intru si candidez, cu orice riscuri (avand in vedere ca nu este si nu va fi, in S5, o campanie electorala corecta si onesta; pomenile electorale sunt doar inceputul).

De ce cred ca orice cetatean cu drept de vot trebuie sa mearga la urne? Pt. ca asta inseamna atitudine civica, inseamna minimum de implicare (parte a contractului social al lui J J Rousseau). Cineva ar putea spune: politicienii sunt toti la fel. Ei bine, nu sunt toti la fel. Intotdeauna va exista o diferenta, cat de mica. Macar la doctrina economica sau la rezultatele macroeconomice, daca nu la moralitate . Si apropos de moralitate, am vazut f. multe in 6 ani de politica si de multe ori imi trebuia multa lamaie ca sa inghit ceea ce vedeam. Insa dupa 10 ani de munca in multinationale -de la new entry si pana in top management- si 2 ani in administratia publica centrala (ANAF), am constat ca diferentele sunt numai de forma si de intensitate, nu de fond. Doar ca ce se intampla in multinationale intereseaza prea putin, dpdv mediatic, fata de ce se intampla in politica (lucru lesne de inteles).

3 Responses to “Punct de vedere”


  1. 1 Arhi Aprilie 30, 2008 la 1:17 PM

    da parca era ilegal cumulul de functii. Faptul ca „nu se poarta” la bruxelles inseamna ca se poate eluda legea in romanica?

  2. 2 sebastianbodu Aprilie 30, 2008 la 8:55 PM

    @arhi: Ca sa dezvolt un pic ideea cu incompatiblitatea intre functia de eurodeputat si cea de primar, am spus ca exista doua norme: norma europeana, care permite cumulul, si norma romana, care nu il permite. Evident ca in cazul nostru, cei care candidam la vreo primarie sau presedintie a CJ, se va aplica norma romana, pt. ca norma europeana nu este lege, pe cand norma romana da. Daca norma europeana ar fi fost lege (directiva) si nu doar un regulament al PE, aceasta ni s-ar fi aplicat cu prioritate, conform Constitutiei Romaniei. Asta inseamna ca orice primar ales, inclusiv eu, daca voi castiga la sectorul 5, va renunta la mandatul de eurodeputat.

    Asadar legea romana nu va fi eludata, ci se va aplica. E si greu de crezut ca un ales local ar fi atat de naiv incat sa creada ca legea romana ar putea fi eludata, acceptand fotoliul de primar/Presedinte CJ dar uitand sa demisioneze din PE. In concluzie, problema unei eventuale eludari a legii romane e doar teoretica. E foarte adevarat insa ca in Romania se eludeaza multe legi si e de inteles aparitia unei reactii negative la cel mai mic indiciu ca un astfel de lucru s-ar putea intampla. Cred totusi ca fiecare situatie trebuie analizata separat inainte de a lipi o eticheta.

    Revenind la speta in cauza, nu ma pot abtine sa nu remarc graba cu care functia de eurodeputat a fost asimilata, in Romania, cu cea de deputat, inclusiv in ceea ce priveste conflictele de interese si incompatibilitatile (situatie unica in Europa, toate celalte legislatii fie au prevederi speciale, fie nu au deloc, ceea ce inseamna ca se aplica automat Regulamentul PE privind statutul eurodeputatilor).

    De fapt nu e singurul caz in care, dintr-un heirupism de moralitate noi, romanii, adoptam legi care nu dau rezultatele scontate in ceea ce priveste anticoruptia, in schimb afecteaza economia. Nu pot sa nu fac trimitere la o Ordonanta de urgenta promovata de subsemnatul in 2005, pe cand eram la ANAF, prin care am introdus inlocuirea pedepsei penale cu cea administrativa pentru unii care, vinovati fiind de evaziune fiscala, restituie banii statului, lege pentru care mi-am atras oprobiul unor colegi politicieni de stanga sau de la partide-anexa care urlau pe toate posturile ca vor sange si puscarie; scuze, dar eu nu vad lucrurile asa (imi aduc aminte ca am zis ceva de genul “De cat cu omu’n puscarie, mai bine cu banu’n trezorerie”). Asta gandesc, asa sunt, m-am format intelectual intr-un mediu profesional unde importanti sunt indicatorii de performanta, incepand cu cei financiari (care, la scara macro, se traduc in NIVEL DE TRAI) si imi provoaca greata populismele ieftine, de imagine.

  3. 3 Cesar X Mai 3, 2008 la 12:56 PM

    Ma ofer voluntar pentru promovarea dumneavastra la candidatura postului de primar al sectorului 5 ,vreau sa ajut la schimbare.Am facut un site pe care asi dori sa il promovez pe internet ,dar vreau sa stiu daca am si acordul dumneavostra .Site-ul este http://www.sebastianbodu.3k.ro .
    Toata stima pentru dumneavoastra si activitatea desfasurata de dumneavoastra.
    Cesar.


Lasă un răspuns

Aprilie 2008
L M M M V S D
    Mai »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 109,011 hits

